Marije is het commerciële brein van Zakelijk in Beeld. Zij weet precies wat organisaties nodig hebben om hun verhaal beter te presenteren. Ze is de enige Nederlandse journalist die drie unieke expertises combineert:
Tijdens haar internationale communicatie opleiding in Brussel leert ze vloeiend Frans spreken en start ze haar loopbaan bij de legendarische journalist Haye Thomas. Het was de tijd van de videobanden die aan de andere kant van de weg in een recorder gestopt moesten worden om vervolgens naar Hilversum te ‘gestraald’ te worden.
Haar Europese ervaring brengt haar naar de buitenlandredactie van het NOS Journaal in Hilversum. Ze maakt verhalen over de oorlog in Irak en is bij de verkiezingen in Amerika. De politiek blijft trekken en dus gaat ze naar Den Haag waar ze kamerleden en ministers interviewt voor de politieke redactie. Een ervaring van onschatbare waarde.
Ze ziet het belang van een goede presentatie en wil die ervaring gaan inzetten voor het bedrijfsleven. Ze start haar eigen bedrijf en volgt diverse presentatie- en trainers-opleidingen. Nu is ze expert in het geven van media- en presentatietrainingen voor multinationals, overheidsorganisaties en de zorgsector, al dan niet in vloeiend Frans of Engels.
In 2017 ziet ze de kansen voor bedrijven om hun verhaal te gaan presenteren met de smartphone. Als ze oud-collega en smartphone-video-expert Harmke Oudenampsen tegen komt kan ze er niet meer onderuit: om kennis op te doen zal ze zelf moeten gaan experimenteren met dit nieuwe fenomeen. Presenteren in video noemt ze het nog steeds.
De experimenten werpen vruchten af. Marije is nu de eerste Nederlandse mediatrainer die ervaring heeft met Zakelijk Vloggen. Als deze nieuwe contentvorm in 2018 een vlucht neemt is ze er klaar voor. En sinds de Corona-crisis is ze ook online-moderator/dagvoorzitter!
Inmiddels is Marije een expert als het gaat om presentie- en media-advies. Ze wil blijven innoveren en meer mensen leren hoe ze nieuwe technieken kunnen gebruiken om zichzelf beter te presenteren. Daarom is ze gestart met Zakelijk in Beeld:
Het kan al snel zoveel beter als je even de moeite neemt om te oefenen. Ik help je graag, zodat jij professioneel en betrouwbaar over komt.