Waarom zelf …

Omdat het kan! Zelf maken, een eerlijk verhaal en een authentieke presentatie passen heel erg bij deze tijd. Juist nu iedereen zichzelf mooier maakt met filters of fake news kan verspreiden, is een betrouwbare reputatie belangrijker dan ooit. Daarom combineren wij de journalistieke methode met deze nieuwe ontwikkelingen. Een unieke combinatie waar wij heel enthousiast over zijn.

Smartphone-revolutie in Eye Filmmuseum

Iedere publicist ook een verhalenverteller?

Sinds 2014 is de smartphone-camera goed genoeg om volwaardige video’s mee te maken. En dat is revolutionair. Voor het eerst in de geschiedenis heb je met één apparaat een complete filmindustrie in je broekzak. Het maakt van iedereen in hoog tempo een publicist, maar niet altijd een goede verhalenverteller.

Te perfect is ongeloofwaardig

Authenticiteit en geloofwaardigheid worden steeds belangrijker. De jonge generatie is opgegroeid met de schokkerige beelden uit de begintijd van YouTube. Zij weten heel goed hoe ze zichzelf mooier kunnen maken en trappen daar dus niet meer in. Voor hen geldt inmiddels: hoe gelikter de foto of montage, hoe minder betrouwbaar.

Video Trust Barometer over vertrouwen

De rol van fake news

Sinds de economische crisis gaan traditionele instanties door een vertrouwenscrisis. Dankzij Trump en zijn fake news geldt dat ook voor de journalistiek, traditionele en nieuwe media. Het dieptepunt ligt volgens de Trust Barometer in 2017.

Behoefte aan het eerlijke verhaal neemt toe

Maar er is ook goed nieuws. De onderzoekers schrijven dat het vertrouwen in experts en media weer stijgt. Oorzaak van het toenemend vertrouwen? In het ‘gevecht om de waarheid’ groeit de behoefte aan de eerlijke feiten. En daar liggen jouw kansen, want jij bent expert in je eigen vakgebied. Jij weet hoe het zit en kunt een betrouwbaar alternatief zijn voor jouw klanten en opdrachtgevers. 

Interesse? Neem contact met ons op

NederlandsEnglishFrançaisDeutschEspañol